dinsdag 13 maart 2007

Literair Bal in Arnhem [3]


Nou dat viel bij nader inzien reuze mee. Ik had me van tevoren zó druk gemaakt dat op het moment suprême alle spanning van me afgleed; ik stond volkomen relaxed op het podium te sneltekenen. De helft van de tekeningen die ik maakte was troep. De andere helft wel aardig. Maar als podium-act zag het er denk ik wel leuk en virtuoos uit. (Ik had alleen even naar de kapper moeten gaan...) Of de avond zelf geslaagd was durf ik niet te zeggen. Er werd wel erg hard door de interviews heengeluld. Zelfs Jiskefet's Herman Koch kreeg de zaal niet stil. Koch gaf me overigens op het podium nog een compliment voor de tekening die ik van hem maakte terwijl hij hem nog niet eens bekeken had! (Of nou ja, misschien ook wel.) Ik ben niet zo'n Jiskefet-liefhebber maar hij kwam wel sympathiek op mij over. Qua uitstraling en zo. Patty Scholten was het leukst om te tekenen omdat ik allerlei lollige dieren rond haar hoofd kon schetsen. (In sneltreintempo.) En in dat brutale zangeresje (Roos nog iets) had ik ook wel lol. De tekeningen worden waarschijnlijk op dit moment door de schoonmaaksters opgeveegd. Ik kan hier - behalve mijn treintijdenbriefje - dus niets laten zien.

Geen opmerkingen: