maandag 25 juni 2007

Actrice



De laatste tijd heb ik wat films van de Franse regisseur Francois Ozon bekeken. Altijd weer verrassend met wat voor soort film hij op de proppen komt. Soms zijn z'n films gewoon goed, soms zijn ze lang niet helemaal geslaagd, maar meestal wordt er goed in geacteerd en zitten er altijd wel een paar al dan niet perverse scènes in die je bij de les houden.

Zonder dat ik het in de gaten had bleek in drie van zijn films één en dezelfde actrice een belangrijke rol te spelen. Of ik dat niet zag door haar totaal verschillende rollen en kapsels, of doordat ik meestal lichtelijk slaapdronken voor het naar bed gaan een dvd-tje opzet, durf ik niet te zeggen. Maar om haar gezichtje goed bij mezelf in te prenten en om mijn gespierde kerels-tekeningen-serie even te onderbreken (ik begrijp nog steeds geen bal van hoe al die spieren en botjes in elkaar steken) heb ik wat nakende niksie-krabbels van haar gemaakt. Gelijk goed voor de kijkcijfers van mijn blogje.

(Tijdens het tekenen kriebelde mijn rechteroor en moest ik een nog niet aangebroken doosje wattenstaafjes openen om de jeuk (lees: het hard geworden oorsmegma) te bestrijden. En zeg nou zelf; zo'n mooie transparante afsluitsticker gooi je toch niet zomaar in de vuilnisbak!)

Geen opmerkingen: