woensdag 28 mei 2008

Mars Gremmen over twee opkomende albums: "Met 'De Red@ctie' had ik tot diep in de eeuwigheid door kunnen gaan."

Door mijn Belgische vrienden van STRIPELJEE

Drie nieuwe uitgaven in de collectie Nederlandse Stripparels van Stripstift (uitgever van het stripblad Stripschrift) zullen dezer dagen het welwillende zonnige daglicht zien. Inspecteur Netjes van Hanco Kolk, Appie Happie van Dik Bruynesteyn én De Red@ctie van Mars Gremmen. Als grote en zelfverklaarde fans van laatsgenoemde sprongen wij met zijn allen een groot vreugdegat in de lucht bij het lezen van dit nieuws. Goed nieuws in tijden van stopzettingen van twee van Mars' reeksen: De Ontdekkers dat in National Geographic Junior verscheen en Galaktika waarvoor Mars de scenario's schreef (tekeningen Maarten vande Wiele). Spijtig maar blijkbaar kan Gremmen zelf dat best allemaal wel relativeren. Misschien ook omdat er in september van dit jaar een tweede album zal verschijnen?

Het nieuws dat Uitgeverij Stripstift een album van je wou uitbrengen moet deugd gedaan hebben, zeker als je in de collectie Nederlandse Stripparels terechtkomt. Of vergissen we ons?

Mars Gremmen:
"Ik heb er eerlijk gezegd wel even over moeten nadenken of ik die ouwe troep - pardon - die prachtstrip wel in een bundeltje wilde zien. College Retera (nvdr. Mark Retera, tekenaar van Dirkjan) trok me over de streep en overtuigde me om 'Ja!' te zeggen omdat zo'n boekje goed op mijn akelig albumlege CV zou staan. Daarnaast vind ik het natuurlijk een eer om uitgegeven te worden in een serie waarin werk van namen als Kolk, Matena, Bruynesteyn, De Wit en Lohmann is verschenen."

Het oog van de uitgeverij viel op je gagstrip 'De Red@ctie'; een strip die in Veronica Magazine verscheen. Kan je voor de niet-Veronica Magazinelezers even uitleggen wat deze brave mensen mogen verwachten?
Klik hier om verder te lezen.

Geen opmerkingen: