zondag 23 november 2008

Paul de Leeuw



Wie had ooit gedacht dat ik met een tekening op de cover van Veronica Magazine zou komen te staan. Ik niet. Oké, het zijn maar een paar lullige vlaggetjes, een feestmuts en een vreemde, geel met rood beschilderde gehaktmolen, maar dat mag de pret niet drukken. Binnenin het nummer vind je bovendien een lollige karikatuurtekening (waar ik weer veel te lang over gedaan heb) van de coverboy. Hieronder, voor de liefhebbers, de making of van die prent.



Schetsjes, voor de tv gemaakt. (Behalve die van Adje.)



Ik kies er voor het schetsje met Adje uit te werken.



Kleurenschets.



De redactie ziet graag Cor Bakker toegevoegd aan de tekening.



Doen we toch.



Collega Retera merkt op dat het misschien grappiger is als De Leeuw gemener is tegen Adje. Dus ik gooi er een zweep en wat bloedstriemen tegenaan.



Inkleuren in Photoshop en klaar.