woensdag 5 november 2008

Reserveer nu al 'Mac & Maggie' van Mars Gremmen en Jan van Die!

Door mijn Belgische vrienden van STRIPELJEE


In deze crisistijd moet een mens goed uitkijken wat te doen met die toch o zo zuurverdiende centjes. Als je dan de kans krijgt om een strip mét korting te bestellen, spitst u toch meteen uw oren, niet? Eind dit jaar verschijnt 'Bindingsangst', het eerste album van 'Mac & Maggie' van de meest onderschatte tekenaar van Nederland Mars Gremmen en Jan van Die (bekend van o.a. Sjors en Sjimmie, Claire,...). Om niet teveel bomen te laten sneuvelen trachten de heren om de oplage van 'Mac & Maggie' zoveel mogelijk af te stellen op het aantal bestellingen. Een bestelling die u dus korting kan opleveren. 'Mac & Maggie' verschijnt al ettelijke jaren in het computertijdschrift Macfan en mag, zal en kan niet ontbreken in uw stripkast! Niet overtuigd? Lees dan zeker hoe de heren Gremmen en van Die in het grappigste interview van dit jaar u moeiteloos zullen overtuigen!

Een strip voor een computermagazine. Ik mag er dus van uitgaan dat jullie elke morgen een bord vol bits en bytes tot jullie nemen en dat jullie vloeken gelardeerd zijn met allerhande computertermen? Of vergis ik me?
Mars Gremmen:
Ik zit dan wel zowat zeven dagen per week aan mijn Mac vastgekleefd, maar ik weet nog steeds mensen in mijn omgeving hogelijk te verbazen met een oliedomme computervraag.
Jan van Die: Ochtenden bestaan niet voor me, maar mijn middagen en avonden zijn inderdaad gevuld met strips en computers. Vloeken doe ik alleen als Mars de deadline weer eens mist. (Dat is zo'n beetje elke aflevering raak.)

Jan, jij hebt Mars gecontacteerd om deze strip te tekenen. Waarom juist Mars?
JvD: Kwestie van een jarenlange hersenspoeling: Mars geeft nieuwe energie.

En jij, Mars? Reageerde je meteen enthousiast?
MG:
Ik waarschuwde Jan onmiddellijk dat ik helemaal niks van computers wist. Jan meende dat dat juist een interessante strip zou kunnen opleveren. Verder was ik natuurlijk blij vereerd.

Uiteindelijk zijn dan Mac & Maggie ontstaan. Hoe moet ik me die ontstaansgeschiedenis voorstellen? Hebben jullie daar nachtenlang over zitten brainstormen? Liters koffie achterovergeslagen? Memorabele discussies over gehad?
Klik hier om verder te lezen.

Edit: Stripelmagazine laat zich blijkbaar niet meer linken. Gelukkig staat de rest van het interview in het Mac & Maggie-album!

Geen opmerkingen: