vrijdag 16 oktober 2009

De fantasievolle vertellers



Gisteravond vond de opening van de Suske & Wiske-jubileumtentoonstelling 'De fantasievolle vertellers' plaats in het Limburgs Museum.
O ja, Mars Gremmen? En wat heeft dat met jou te maken...?



Nou, ik heb daar een helpend handje toegestoken.



Of liever gezegd een helpend voetje. Zo is de linker Lambik-voet op bijgaande afbeelding door niemand minder dan mij getekend!



Verder heb ik hier en daar meer buiten de hokjes vallende lichaamsdelen bijgewerkt, waardoor ik me vanaf nu als heuse S&W-tekenaar durf te afficheren!
(Ik sta nu in de rangorde net iets onder Willy Vandersteen, maar wel boven Paul Geerts.)



Paul Geerts, die door ziekte helaas niet aanwezig kon zijn. Gelukkig waren S&W-tekenaar Luc Morjaeu en S&W-scenarist Peter van Gucht graag bereid om hem te vervangen en het woord, met humor, tot ons te richten.



Aan de hand van oude voorwerpen worden historische feiten uit de strips getoond.



Een ideale gelegenheid voor mij om de artistiekerige fotograaf uit te hangen.
(Overbelicht? Ik weet van niets...!)



Over 'hangen' gesproken; bovenstaande lynchpartij van onze jonge vrienden vond ik toch wel licht schokkend.



We eindigen deze korte fotoreportage met een knal en, hoe kan het ook anders, een knipoog van Wiske.

Geen opmerkingen: