donderdag 22 september 2011

Mad







































Deze week ligt hij in de tijdschriftenwinkel; de nieuwe Mad. Met drie pagina's van mijn hand, waarvan je er één hierboven kunt bekijken.
Gisteren werd het eerste nummer gepresenteerd in het Comedy Café in Amsterdam (nergens anders word je als naar de weg vragende bezoeker, zó vriendelijk toegeglimlacht als door een amsterdammer die je expres de verkeerde kant opstuurt). De drie optredende stand-up comedians hadden een zware kluif aan het publiek, dat voor een groot deel bestond uit Mad-schrijvers en tekenaars. De 'Wat zijn jullie een moeilijk publiek!'-grappen vlogen ons om de oren. Het kleine groepje aanwezige kinderen kon echter smakelijk lachen om de bananenbar- en kuthoestgrappen. De komiek die grapte over het nerderige publiek kwam na afloop van de show, met zijn Mad in een plastic mapje, de medewerkers om een handtekening vragen. (Ik legde het nummer bij het signeren niet expres in die bierplas op tafel.) Al bij al was het voor mij tamelijk verschrikkelijk. Maar daarbij moet ik aantekenen dat ik van het een half uurtje door Amsterdam lopen (het mooiste aan Amsterdam is de intercity naar Nijmegen) compleet gestresst, overprikkeld en overtuigd dat ik elk moment aan een hartinfarct zou komen te overlijden, bij het café arriveerde. Continu scherp opletten dat je in de enorme mensenmassa niet tegen iemand aanloopt, overreden wordt door een luid jengelende tram of claxonerende taxi, gezakkenrold wordt, struikelt over een levend standbeeld of ondergescheten wordt door een ranzige stadsduif bleek funest te zijn voor mijn arme zenuwen. Voor minder gevoelige (lees: normale) mensen was het een leuke middag. En dat eerste Mad-nummer zou ik gewoon eens uitproberen.

7 opmerkingen:

Bor de Wolf's Praathuis zei

Leuk om te lezen Mars, vervelend dat het voor jouw verschrikkelijk was.
Als ik in amsterdam geweest ben dan moet ik altijd een aantal dagen ontprikkelen.

Herman Roozen zei

Goed zo, Mars. Leuk om te lezen dat er nog meer mensen weinig affiniteit met Amsterdam hebben. Amsterdam heeft trouwens nog meer moois: elke willekeurige trein in de richting van Amersfoort met een aansluiting naar Assen.

Merel B. zei

Ik wóón in Amsterdam en ik heb er niet echt veel affiniteit mee. Daarom stuur ik ook met enige regelmaat toeristen de verkeerde kant op, gewoon om te bewijzen dat de stad niet de baas over me is.

Jos van Waterschoot zei

Maar je bijdragen in de MAD zijn steengoed en erg Don Martin-achtig. Complimenten dus!

Mars Gremmen zei

Dank je, Jos!

Teunis Bunt zei

Heb genoten van je bijdragen aan Mad, maar heb besloten geen abonnement te nemen. Veel in het blad vond ik gewoon niet leuk...

Mars Gremmen zei

Dan houdt het op.
Bedankt voor het gedeeltelijk genieten!