dinsdag 3 april 2012

Aan tafel!

Dertien karikaturen in één tekening. Da's hard werken. Alleen al met de koppen op Uitzending Gemist bestuderen en screenshots maken ben je úren kwijt. En dan heb je nog geen lijn op papier staan. Gelukkig stonden mijn hersenen in de juiste karikatuurtekenprogrammatie en lukte het me zelfs om éindelijk een gelijkende karikatuur van Arie Boomsma en, hoe heet-ie ook alweer, nummer drie, te maken.  
Met de geslaagde kopjes (de mislukte liggen in de prullenmand) moest ik een compositie zien te maken waarin de tafeldames en -heren van De wereld draait door een beetje à la het laatste avondmaal rondom Matthijs van Nieuwkerk aan tafel staan en zitten. Omdat ik Matthijs geen nietje in zijn gezicht gunde heb ik hem wel iets uit het midden moeten schuiven.

Op verzoek van de redactie nog wat aanvullende paasdingetjes erbij, en hop: geinige tekening, nu te zien (met tekst en rode achtergrond) in Veronica Magazine nummer 14 - 2012. 





5 opmerkingen:

Wouter Tulp zei

Ze zijn geweldig!

Mars Gremmen zei

Fijn om dat uit jouw mond te horen, collega Tulp!

Aloys Oosterwijk zei

Prachtig Mars! Ik blijf er naar kijken.

Mars Gremmen zei

Dank je, collega Oosterwijk!

Sander Out zei

Hij is leuk, Mars! Wat een rotwerk hè, dat laatste avondmaal van Da Vinci. Ik heb ook eens een poging gedaan om hem na te tekenen (alleen met ander resultaat)... Ze zijn ook goed herkenbaar.