dinsdag 2 april 2013

Game Over

Of ik de cover van de Eppo Game Over-special wilde tekenen. Ja, ik wilde.
In eerste instantie vroeg de redactie om een tekening met Storm en Roodhaar. In de Game Over-strip worden de hoofdpersonen altijd op gruwelijke wijze om zeep geholpen tijdens hun zoektocht naar de exit, ik liet daarom Roodhaar tegen een hendel gaan zitten waardoor een laserapparaat, die Storm in één klap halveert, in werking werd gesteld.



































De uitwerking van het best wel lollige schetsje wilde echter maar niet goed lukken. Ondanks de driehonderdzevenentachtig perspectiefhulplijnen.






































Gelukkig wilde de redactie bij nader inzien liever een tekening met het Game Over-hoofdfiguurtje én een hele berg Eppo-stripfiguren. Ik liet ze een schetsje met onderstaande achtervolging zien...


































En een schetsje met een variatie op het eerste Storm/Roodhaar-idee.


































De redactie koos voor de achtervolging.



















































Storm behoefde wat extra studie, dus ik heb weer even naakt voor de spiegel, met een bezemsteel in de handen, staan poseren. 




































Wat perspectieflijnen ertegenaan gooien, schets op groot formaat uitprinten in non repro blue, en inkten maar.







































Op advies van collega Oudshoorn nog een heel kleine aanpassing maken (zoek zelf maar waar) en inkleuren die handel.









































Op de uiteindelijke Eppo-cover zijn nog wat extra figuurtjes toegevoegd om de tekening te verstoren, maar daar gaan we maar niet van wakker liggen.

Een pagina later in de Op de redactie-cartoon terugkomen op de cover leek me vervolgens wel een aardig idee.





























(Cartoon zelf uitwerken óf Eppo 7 - 2013 kopen, s.v.p.)

Geen opmerkingen: