dinsdag 16 april 2013

Trix even terug 2

Weer een Eppo-cover? Weer een Eppo-cover.
Speciaal ter gelegenheid van de kroning keert Trix eenmalig terug op het striptoneel 
met twee pagina's in Eppo 8. Ook mocht ze samen met Willem-Alexander het omslag delen. 
De redactie kwam met het idee Trix de kroon van W.A. te laten stelen. 
Ik maakte drie schetsvoorstellen.














De eerste is het geworden. Trix seilt ab via de lange sjaal van haar puisterige vriendje Valentijn en vergeet hierbij de arme jongen eerst even los te koppelen. Om er maar een enorm stripcliché tegenaan te gooien vist ze de kroon met een hengel van zijn kop.







































Op W.A.'s kop heb ik nog behoorlijk moeten zwoegen. Dán was hij weer te onherkenbaar karikaturaal en dán was hij weer te saai realistisch.









































Ik heb nog even overwogen om de hengel door een bezemsteel te vervangen, maar de redactie vond een hengel zo lekker swingend.




































Of de uiteindelijke versie goed gelijkend is durf ik niet te zeggen, maar hij heeft in ieder geval een best wel grappig hoofd.



'Weet je wat, ik laat de hoog in de lucht bungelende Trix op haar eigen logo zitten!' moet de vormgever gedacht hebben.























































Eigenlijk hadden Trix en Valentijn nog een paar meter hoger moeten hangen, maar de redactie weigerde om speciaal voor deze cover een twee keer zo lange Eppo uit te brengen.

Al bij al een hele hoop werk voor een best wel magere tekening. Maar wel knap gemaakt natuurlijk.


Geen opmerkingen: